انواع دوش حمام

معرفی انواع دوش حمام

انسان همواره در طول زندگی به دنبال آذامش و آسودگی است و سعی می نماید از ابزار های موجود استفاده نماید تا رفاه کامل را برای خود و خانواده ایجاد نماید. گاهی اوقات بعد از یک روز سخت کاری و تحمل گرمای روز های گرم سال نیازمند دریافت احساس آرامش و راحتی دارید که فقط با یک دوش دلچسب می تواند این خستگی را از تن ما خارج نماید و در محیط حمام احساس بهتری پیدا می کنیم. یکی از لازمه های هر حمام دوش یا علم حمام است که در ادامه به بررسی انواع دوش شیرآلات حمام می پردازیم.در زمان‌های قدیم در منازل، حمام وجود نداشت و مردم جهت رفع نیاز خود به حمام های عمومی رجوع می کردند. با گذشت زمان مردم تصمیم گرفتند قسمتی از خانه را به ساخت حمام اختصاص دهند .افراد به دکوراسیون چنین مکان‌هایی اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌کنند از بهترین وسایل استفاده نمایند.

یکی از مهم‌ترین المان های ضروری و حائز اهمیت درون حمام‌ها، وجود دوش می‌باشد که اگر دوش شما خراب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد در این مقاله شما را با انواع دوش‌ها حمام پرکاربرد آشنا خواهیم کرد و می‌توانید تمامی ویژگی‌های آنها را ببینید.علم یا شیردوش حمام به‌وسیله‌ای گفته می‌شود که توسط آن آب به بیرون افشانده می‌شود.دوش‌های حمام وسیله پرکاربردی هستند و انواع مختلفی دارند که برای راحتی بهتر افراد در حمام کردن استفاده می‌شود. این وسیله اولین‌ بار در یونان اختراع شده است.دوش‌ها مدل‌های متنوع زیادی دارند که آنها تأثیر زیادی در دکوراسیون حمام و صرفه‌جویی در مصرف آب دارند. شیرآلات شودر ارائه کننده انواع شیرآلات حمام به صورت توکار و روکار می باشد که می توانید با مراجعه به نمایندگی شیرآلات شودر در بازرگانی صدرا از انواع مدل های این شیر آلات دیدن فرمایید.

تقسیم بندی انواع دوش حمام

دوش‌های ثابت که با نام یونیکا نیز شناخته می‌شوند، یک دوش حمام یکپارچه‌ای است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و یکی از تولیدات برندهای مختلف شیرآلات با تنوع محصولات زیاد می‌باشد. دوش حمام متحرک یا دو پارچه دو وظیفه را انجام می‌دهد و به‌صورت دوکاره نیز شناخته می‌شود و دارای یک بخش علم دوش و یک بخش دوش تلفنی متحرک می‌باشد. اگر با نحوه نصب شیرآلات آشنا نیستید می توانید مقاله نصب شیرآلات توالت را مطالعه نمایید که کاملا مشابه می باشد.

در زمان خرید شیرآلات، انتخاب یک دوش می‌تواند واقعاً سخت باشد، برای اینکه یک دوش عالی بخریم باید از جنبه‌های مختلف آن را بررسی نماییم و مزایا و معایب آنها را بسنجیم، شما قبل از خرید دوش‌ها باید مواردی همانند جنس، قیمت، اندازه، رنگ، استاندارد را موردتوجه قرار دهیم.

انواع دوش پرکاربرد

انواع لوله و اتصالات تک لایه

دوش‌های پرکاربرد به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که تصمیم گرفته‌ایم در ادامه شما را با آنها آشنا کنیم، انواع دوش حمام پرکاربرد شامل شش مدل مختلف است که بر مبنای سلایق، کاربرد، سبک دکور حمام انتخاب می‌شوند و عبارت‌اند از:
دوش حمام ثابت
یکی از دوش‌های معمول و مورداستفاده که تقریباً اکثر افراد از این نوع استفاده می‌کنند و همیشه نیز بکار می‌آید، این مدل از دوش‌ها یکی از قدیمی‌ترین‌ها محسوب می‌شود. که هنوز هم مورداستفاده مردم قرار می‌گیرد، این دوش‌ها با قیمت مناسب و سایزهای کوچکشان توانسته نظر کاربران را به‌سوی خودش جلب نماید.
دوش حمام متحرک یا دوکاره
این مدل دوش‌ها که به‌صورت دوکاره مورداستفاده قرار می‌گیرند و از دوش‌های جدید و پرطرف‌دار جامعه می‌باشد.
این مدل از دوش‌ها علاوه بر بخش ثابت و ایستاده افشانده‌ای که دارد، یک بخش دوش دستی یا دوش تلفنی متحرک نیز داراست که با آن به‌راحتی می‌توانید هرکجای بدنتان را بشویید و قابلیت کنترل کردن آب را با این نوع دوش‌ها خواهید داشت.

دوش دستی

این نوع از دوش‌ها که با قابلیت کنترل دوش و فشار آب توسط خود شخص را دارا هستند و یکی از دوش‌های پرکاربرد محسوب می‌شود که مناسب برای شستشوی کودکان و حیوانات است. اگر می‌خواهید یک دوش قابل‌کنترل داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از دوش دستی استفاده بکنید. که به‌راحتی بر روی یک صندلی بنشینید و در حمام بدنتان را بشویید. (مناسب برای افرادی که زانودرد یا آرتروز دارند)

دوش حمام مخصوص ماساژ

یکی دیگر از دوش‌های مدرن و جدید، دوش مخصوص ماساژ می‌باشد. این نوع از دوش‌ها زمانی قابل نصب هستند که کل حمام خانه باید بازسازی شوند. چون دارای پنل است و باید درون دیوار نصب شود، باید فضای کافی برای چنین مانوری در حمامتان نیز وجود داشته باشد. اگر در حمام خانه‌تان دارای جکوزی هستید می‌توانید از دوش ماساژ استفاده نمایید.

دوش نورافشان

این نوع از دوش‌ها برای خانه‌هایی با حمام هوشمند مناسب می‌باشد. هرکدام از نورهای رنگی که در این دوش‌ها نمایش می‌دهد، نشان‌دهنده درجه خاصی از دما هستند، ظاهر آن بسیار شبیه دوش‌های معمولی می‌باشد. ولی هسته داخلی آنها متفاوت می‌باشند و همچنین با نور ال‌ای‌دی کار می‌کنند. این نوع از دوش‌ها در سه رنگ آبی برای آب سرد، سبز برای آب ولرم و همچنین قرمز برای آب داغ می‌باشد.

چگونه بهترین دوش را خریداری نماییم؟

حتماً باید دوشی که خریداری می‌کنید با دکوراسیون حمام شما همخوانی داشته باشد. دوش‌های دوکاره برای حمام‌های مدرن مناسب‌تر هستند. اگر شما دارای کودک یا وان در داخل حمام هستید از دوش متحرک استفاده نمایید خیلی بهتر می‌باشد . برای اینکه دکوراسیون مدرن را برای حمامتان برگزینید از جنس استیل برای دوش استفاده نمایید.قابلیت تنظیم فشار آب از ویژگی‌های مهم یک دوش ایده‌آل محسوب می‌شوند. بدنه علم حمام باید صاف‌تر و صیقلی‌تر باشد تا بتوانید بعداً آنها را تمیز نمایید. دوش ثابت تک کاره در حمام‌های کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرد. علم حمام یکی از ارکان اصلی حمام‌ها به شمار می‌روند و قطعاً نحوه پاشیدن آب‌ها بر روی بدن شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

انواع سردوش حمام

سردوش اسپری تکی

یکی از ابتدایی‌ترین سر دوش‌ و یکی از انواع دوش حمام همین مدل می‌باشد که معمولاً بسیار ارزان و دارای درجه‌بندی هستند. همان‌طور که از نامش مشخص است یک سر دوش اسپری تنها دارای یک الگوی اسپری مانند است که قابلیت تنظیم ندارد. معمولاً این نوع سرشویی‌ها یا دوش‌ها در سالن‌های بدنسازی و ورزشی، استخرها، هتل‌ها و سایر امکان عمومی کاربرد دارند. زیرا به دلیل ارزان بودن و در دسترس راحت موردتوجه همه افراد می‌باشد.

مزایا: مقرون‌به‌صرفه، ساده بدون نیاز به هیچ تنظیمی

معایب: فقط دارای یک الگوی اسپری مانند، دارای درجه دوم و سوم

کیفیت متوسط

سردوش قابل تنظیم

این مدل از دوش‌ حمام قابلیت تنظیم به‌صورت ساده را دارند. به لطف الگوهای پاشش چندگانه قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری نسبت به سردوش های انفرادی دارند. اکثر آنها حداقل سه گزینه برای انتخاب دارند. ولی برخی از آنها دارای 12 نوع الگوی پاششی نیز هستند. با یک سر دوش قابل تنظیم هر شخصی می‌تواند با آن کار کند. قیمت آنها نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد برخی مدل‌های آن مقرون‌به‌صرفه و بعضی‌ها بسیار گران است.

مزایا: دارای الگوهای پاششی چندگانه، بسیار مقرون‌به‌صرفه، دارای انتخاب گزینه‌های بسیار زیاد
معایب: اگر آب ناخالص باشد یا دارای شن ریزه باشند، ممکن است مسدود شوند.

سردوش بارانی شکل

برخلاف دیگر دوش‌ های حمام که به یک گردنی کوتاه مستقیماً از دیوار خارج می‌شود، نصب می‌گردند. سر دوش بارانی روش دیگری را اتخاذ می‌کند و این نوع از سر دوش‌ها مستقیماً بالای سر شما قرار می‌گیرند . همانند باران سیل‌آسا بر روی سر شما آب می‌ریزند. برای بسیاری از افراد این یک تجربه لذت‌بخش خواهد بود که آرامش زیادی دارد. همچنین می‌تواند باعث شود زمان دوش فراری برای کاهش استرس افراد باشد. علاوه بر این، ازآنجا که سر دوش باران بسیار ظریف است، باعث زیبایی دوچندان دوش‌ها می‌شود.

مزایا: تجربه دوش بسیار آرامش‌بخش، بسیار جذاب و زیبا

معایب: نصب دشوار، فشار کمتر

سردوش فشار قوی

اگر دوش شما نمی‌تواند شامپو و صابون کف سر شما را بشوید، می‌توانید از سر دوش‌های فشارقوی استفاده نمایید. برای شستشو راحت‌تر خواهید بود، به‌علاوه، فشار زیاد روی پوست شما احساس خوبی می‌دهد، درحالی‌که به‌آرامی همه پوست سر شما را ماساژ می‌دهد. از طرف دیگر، با هر دوش آب بیشتری مصرف خواهید کرد که در طی هفته‌ها و ماه‌ها اضافه می‌شود. این باعث افزایش هزینه‌های قبض آب می‌شود. برای کسانی که به‌شدت نگران محیط‌ زیست هستند، ممکن است پسماندهای اضافی ارزش بهبود نداشته باشد.

مزایا :شستشو راحت‌تر است، هنگام دوش گرفتن ماساژ دهید

معایب: آب بیشتری مصرف می‌کند، باعث ایجاد هزینه‌های بالای مصرفی آب در قبوض گردد

امکان ارسال نظر وجود ندارد!