انواع-شیرآلات-هوشمند

شیرآلات هوشمند چیست؟

انواع شیرآلات هوشمند نسل جدیدی از شیر های آب هوشمند هستند که نتیجه پیشرفت علم و تکنولوژی می باشند. استفاده از شیر آب محدود به قرن جدید نیست، قدمت آن به 1700 سال قبل از میلاد بر می گردد، اما هیچ شباهتی به شکل امروزی آن ندارد و به اندازه تمام این سال ها بین آن ها تفاوت وجود دارد.

شیرآلات هوشمند و غیر هوشمند معمولاً از جنس فولاد، استیل، برنج و … ساخته می‌شوند. در ابتدا طراحی و تولید آن ها بسیار ساده بود، به طوری که حتی آب گرم و سرد از دو لوله مجزا خارج می‌شد. اولین بار در سال 1937 در آمریکا شیر آبی طراحی شد که دو خروجی داشت.

این محصولات مانند همه کالا های مصرفی همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی نسل های جدیدتر در گذر زمان تولید شدند. در هر زمان نسل جدید با طراحی خاص تولید و روانه بازار مصرف می شدند. امروزه نسل جدید شیر آب (آخرین طراحی ها) با عنوان شیرآلات هوشمند در بین مردم شناخته می شوند.

شیر های آب در دو گروه تقسیم بندی می شوند:

  • بهداشتی ساختمانی و خانگی
  • صنعتی
  • مروزه محصولات بسیار پیشرفته ای از شیرآلات هوشمند مخصوصا برای مصارف خانگی طراحی می شوند. این طرح های بی نظیر نتیجه پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه طراحی و ساخت نسل جدید شیر های آب هستند. در زمان استفاده از نسل جدید شیر آب نیازی به باز و بسته کردن پیچ  ندارید، یا حتی زحمت بالا و پایین کردن اهرم از بین رفته است.
  • در ساخت آن ها از سنسور های هوشمند و بسیار حساس استفاده می شوند. نسل جدید شیرآلات هوشمند به دو گروه با دو کارکرد متفاوت تقسیم می شوند.

نسل جدید شیرآلات هوشمند

انواع شیرآلات هوشمند به دو گروه تقسیم می شوند:

  • شیرآلات هوشمند لمسی یا تاچ
  • هوشمند اتوماتیک یا چشمی

شیرآلات هوشمند لمسی یا تاچ

در طراحی شیر های لمسی به وضوح هوش برتر انسان را در تولید این نوع شیر ها مشاهده می کنید. شیر های هوشمند لمسی به دلیل کارکرد ساده آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

امروزه شیرآب با طراحی های منحصر به فرد برای مکان های مختلف تولید می شوند. از شیرآلات هوشمند لمسی یا تاچ برای استفاده در آشپزخانه بسیار استقبال می شود. ویژگی دیگر این شیر ها در کنار هوشمند بودن طراحی های مدرن و بسیار شیک آن ها است که به فروش بیشتر محصولات کمک می کند.

سیستم فعال شدن شیر آب به این صورت است که با لمس کردن آب سرد یا گرم می شود. با لمس کردن شیر آب باز می‌شود و با لمس دوباره توسط دست آب خروجی قطع می شود. طراحی ساخت به گونه‌ای است که اگر خراب شود با اتصال یک اهرم به آن شیر آب مجدد کار می کند و تبدیل به یک شیر اهرمی خواهد شد.

شیرآلات هوشمند اتوماتیک یا چشمی:

شیر آب اتوماتیک به صورت خودکار جریان سیال (آب) را تنظیم می‌کند. شیر آب به سیگنال های وارد شده به سیستم چشمی واکنش نشان می دهد (مانند اندازه گیری دما و تنظیم میزان آب). شیر آب اتوماتیک به وسیله یک حسگر شروع به کار می کند و برای پاسخ به محرک خارجی طراحی و نصب شده اند.

کاربرد شیر چشمی

کارکرد شیر آب چشمی به این صورت است که با نزدیک و دور کردن دست به چشم الکترونیکی جریان آب باز و بسته می شود. چشم الکترونیکی به وسیله اشعه مادون قرمز کار می کند و به منظور راحت تر شدن کار و کاهش تماس دست با بدنه شیر تولید شده اند.

برای این که شیرآلات هوشمند اتوماتیک شروع به کار کند باید به برق خانگی متصل باشد، پس برای نصب آن ها از افراد متخصص کمک بخواهید. اگر مشکلی پیش بیاید برق به صورت خودکار قطع خواهد شد تا حادثه ای رخ ندهد.

شیر های آب اتوماتیک یا چشمی برای مکان مختلف طراحی می شوند. در مکان های عمومی (سرویس ها، آب خوری ها و …) نیز می توان از  شیرآب چشمی یا اتوماتیک به طور گسترده استفاده کرد. شاید بیشترین مکانی که شما این نوع محصول را با طراحی منحصر به فرد و اتوماتیک دیده باشید در اتاق عمل بیمارستان ها است. از این محصولات با کیفیت در سرویس بهداشتی ها و مکان های عمومی نیز استفاده می شوند.

کاربرد شیرآلات هوشمند به مکان های عمومی محدود نیست بلکه در مصارف خانگی برای مکان‌های مختلف در منزل طراحی شده اند. با توجه به نوع کاربرد در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و یا هر جای دیگر قابل نصب هستند.

شیر آب اتوماتیک در اندازه، جنس و رنگ های مختلف طراحی و تولید می شوند، مانند شیر آب اتوماتیک روشویی که برای سرویس بهداشتی ها طراحی شده اند. شیر آب اتوماتیک مناسب حمام که برای دوش گرفتن و روشویی مخصوص حمام ساخته شده است. شیر آب اتوماتیک مناسب برای سینک ظرفشویی که در ابعاد و اندازه های بزرگتر از قبلی ساخته می شوند.

شیرآلات هوشمند چشمی با اتوماتیک به دلیل صرفه جویی در مصرف آب، ظاهر زیبا و لاکچری بسیار پر طرفدار هستند.

ویژگی شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند دارای ویژگی های مثبتی هستند که در ادامه تیتر وار برای شما توضیح می دهیم:

  • به منظور رعایت بهداشت از این نوع شیر آب استفاده می شود که مانع انتقال ویروس، میکروب و هر عامل بیماری زا می شود.
  • به دلیل طراحی های مدرن بسیار زیبا هستند که به عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شوند.
  • در رنگ های متنوع سفید، مشکی، استیل، نقره ای و طلایی تولید می شوند.
  • جنس بدنه آن ها از انواع فولاد ضد زنگ مثل آلیاژ، برنج و استیل است که ماندگاری و طول عمر بالایی دارند.
  • کمک به صرفه جویی در مصرف آب است که در کاهش مصرف آب به طور گسترده در حین مصرف تاثیر گذار هستند.
  • میزان فشار جریان آب را تنظیم می کند. میزان آب خروجی از لوله را تنظیم می کند که بر حسب زمان محاسبه می شود. این تنظیمات به وسیله پیچ هایی که بر روی بدنه قرار دارد انجام می شود.
  • شیرآلات هوشمند را می توان با توجه به میزان فشار آب ورودی (کاهش فشار آب در طبقات بالای ساختمان زمان کاهش فشار آب شهری) تنظیم کرد.

شیرآلات هوشمند در طرح های منحصر به فرد و لوکس تولید می شوند. شیرآلات هوشمند به رنگ طلایی جزو لوکس ترین محصولات محسوب می شود. برای افرادی که به دکوراسیون و تکنولوژی های مدرن علاقه دارند استفاده از شیرآلات هوشمند بهترین پیشنهاد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *