شیرآلات چشمی

شیر چشمی چیست؟

اگر علاقه مند به دنیای تکنولوژی و استفاده ار ابزار های هوشمند هستید، در صنعت ساختمان و بخش شیرالات ساختمانی وبهداشتی ، شیرآلات چشمی لوکس قطعا می تواند برای شما جذاب باشد در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اجمالی برخی از اطلاعات موجود در خصوص این محصولات بپردازیم.زمانی که میخواهید برای خانه خود شیرآلات ساختمانی خریداری کنید با انواع مختلفی از مدل ها با نحوه کارکرد مختلف رو به رو خواهید شد. یکی از شیر ها با کارکرد خاص شیر های چشمی می باشند. این محصولات مدت زمان زیادی است که طراحی و تولید و به بازار ارائه شده اند که قبلا از این شیر ها  بیشتر در مکان های عمومی و همگانی استفاده می کردند، اما در حال حاضر به عنوان شیرآلات مدرن و لوکس در  ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر بخواهیم از نظر زیبایی به بررسی آنها بپردازیم به دلیل نبود اهرم تنظیم فشار آب ، ظاهر ساده و کاملا جمع و جوری دارد. اساسا با وجود این که المان بسیار کوچکی به شمار می رود اما می تواند زیبایی محیطی را دو چندان کند حتی بر زیبایی دکوراسیون محیط هم تاثیر گذار باشد. تکنولوژی به کارگرفته شده در آنها با تعبیه حسگر های چشمی مادون قرمز در قسمت جلویی بدنه شیر قرار دارد که با نزدیک شدن دست ها سنسور حساس به مادون قرمز فعال شده و هشدار انتقال آب را به سیستم می دهد که برای جاری شدن آب نیازی به تماس فیزیکی با آن ها نخواهد بود. نکته بسیار پر اهمیت در دنیای امروز مشکل کم آبی می باشد که تمام کشور ها با این بحران دسته و پنجه نرم می کنند که باید ندابیر و راه حل های مناسبی جهت کاهش مصرف آب ایجاد گردد. یکی از راه حل ها استفاده از شیرآلات چشمی شودر می باشد که در صورت عدم استفاده، دستور قطع سریع جریان آب را صادر می نماید و اگر تمامی محیط های عمومی، از شیرآلات چشمی استفاده نمایند قطعا بهینه سازی مصرف آب به خوبی انجام می شود.

لازم است بدانید که اساس عملکرد این شیر ها “جریان برق” است اما در زمان هایی که برق قطع شود مشکلی به وجود نخواهد آمد. لذا در آن ها باتری هایی تعبیه شده است که در هنگام قطع شدن برق عملکرد خود را حفظ می کنند. یکی از بهترین برند های تولید شیرآلات ساختمانی ، برند شودر می باشد که شیرآلات چشمی و اتوماتیک روشویی آلکا را تولید می نماید، شیرآلات شودر بهترین قیمت شیر چشمی و اتوماتیک را در تهران ارائه می نماید.

کاربرد شیر چشمی

این شیر ها را برای روشویی ها و آب خوری در اماکن عمومی ( بیمارستان ها، سرویس های بهداشتی، هتل ها، رستوران ها، سازمان های مختلف دولتی، مطب ها و … ) مورد استفاده قرار می دهند. در ساختمان ها هم این شیر ها را در توالت برای روشویی به کار برده می شوند.

لازم است بدانید که در خارج علاوه بر کاربرد های یاد شده از این شیر ها در جهت آب خوری حیوانات هم استفاده می شود. لذا حیوانات قادر به استفاده از شیر های معمولی نیستند. با استفاده از این شیر ها فقط کافی است که از جلوی چشمی این شیر ها رد شوند تا ظرف آب آن ها پر از آب شود. سپس آن ها بتوانند که به راحتی آب را بنوشند. گاهی اوقات برخی افراد از این شیر ها برای ظرفشویی آشپزخانه خود استفاده می کنند. اما این انتخاب برای اکثر افراد نا مناسب می باشد. به دلیل این که زمان قطع شدن اتوماتیک آب به هنگام آب کشی آن ها مسئله ای بسیار آزار دهنده می باشد.

این امر موجب می شود که کار کردن افراد در آشپزخانه به کندی صورت بگیرد. حتی سنسور ها و یا چشمی این شیر ها به سرعت خراب می شود. همچنین میزان مصرف برق را افزایش می دهد. با وجود این همه مشکل به شما توصیه می کنیم که برای ظرف شویی آشپزخانه خود از این شیر ها استفاده نکنید. جهت خرید هر نوع از شیرآلات چشمی شودر می توانید به نمایندگی شیرآلات شودر در تهران مراجعه نمایید.     

انواع شیر چشمی

انواع لوله و اتصالات تک لایه

شیر های چشمی ظاهر بسیار زیبایی دارند. به دلیل این که نیازی به باز و بسته کردن اهرم نیست بسیار مورد استقبال همگان قرار گرفته اند. همان گونه که قبل تر اشاره کردیم اساس عملکرد این شیر ها جریان برق است شاید بپرسید زمانی که برق قطع می شود چه کنیم ؟

جای هیچ گونه نگرانی نیست. شیر آلات چشمی رو شویی بر اساس منبع تغذیه ای که دارند به دو دسته مختلف تقسیم می شوند. دسته اول باتری خور و دسته دوم کابل دار می باشند. زمانی که با قطعی برق روبه رو می شوید این شیر ها به عملکرد خود ادامه می دهند. لذا در آن ها باتری هایی تعبیه شده است که در هنگام قطع شدن برق عملکرد خود را حفظ می کنند. اما در دسته دوم این شیر ها کابل دار می باشد.باید بدانید که در زمان قطع شدن برق نمی توان از نوع کابل دار استفاده کنید. به شما توصیه می کنیم که نوع باتری خور را خریداری کنید. تا در هنگام قطع شدن برق بتوانید از آب استفاده کنید و با مشکل خاصی رو به رو نشوید.   

مزایای شیر چشمی

اولین و بزرگترین مزیتی که می توان برای این شیر ها نام برد بهداشتی بودن آن ها است. در حالت کلی شیر های آب می توانند انتقال دهنده ویروس ها و میکروب های ناقل بیماری باشند. اما به دلیل این که دست با این شیر ها هیچ تماس فیزیکی ندارد و میکروب ها و ویروس ها نمی توانند که به آن منتقل شوند.

بنابراین می توان گفت که این مسئله یک مزیت بزرگ به شمار می رود. اساسا زمانی که از شیر های معمولی استفاده می کنیم ناخواسته آب زیادی مصرف می شود. بنابراین بهتر است که از شیر های چشمی روشویی استفاده کنیم. لذا می توانید از هدر رفتن آب جلوگیری کنید. به ویژه زمانی که تعداد افراد خانواده زیاد است. این شیر ها اتوماتیک هستند و برای باز و بسته کردن نیازی نیست که هیچ گونه اهرمی را فشار دهید. بنابراین برای افرادی که در باز کردن شیر به صورت دستی ناتوان هستند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. از دیگر مزیت های شیر چشمی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نصب این شیر ها بسیار راحت و آسان است.
  • می توان دمای آب آن را تنظیم نمود.
  • دارای سیستم هشدار است به منظور کاهش ولتاژ باتری که در آن تعبیه شده است.
  • از فیلتر تصفیه سر راه ورودی جریان آب برخوردار است.
  • دارای ضمانت نامه می باشند.
  • برای جبران نمودن افت فشار در طبقه های بالایی ساختمان ها می توان از شیر آب چشمی استفاده کنید.
  • این شیر ها عایق خوبی برای رطوبت می باشند.

روش های استفاده از شیر چشمی

لازم است بدانید که حداکثر فاصله ای که سنسور ها می توانند تشخیص دهند، دامنه حرکتی سنسور نام دارد. برای شیر های چشمی این دامنه بین 10 الی 15 سانتی متر است. زمانی که سنسور پایینی دست شما را در محدوده تشخیص خود مشاهده کند فعال می شود و باعث جاری شدن آب می شود. و اگر دست خود را دور کنید سنسور غیر فعال می شود. با گذشت 6 ثانیه که آب باز باشد محدوده دید سنسور نسبت به فاصله سینک مشخص می شود.

برای باز کردن شیر چشمی با استفاده از هر کدام سنسور ها باید اهرم را در حالت باز قرار دهید. زمانی که می خواهید شیر را با استفاده از سنسور بالایی فعال کنید باید دست خود را در محدوده حرکتی سنسور قرار دهید و صبر کنید تا آب جاری شود.

زمانی که بخواهید جریان آب قطع شود می توانید دست خودتان را به مدت 30 ثانیه در مقابل سنسور بالایی شیر الکترونیکی قرار دهید. نکاتی که نباید فراموش کنید این است که برای تمیز کردن شیر الکترونیکی از هیچ گونه مواد شمیایی خطرناکی استفاده نکنید. و یا از قرار دادن مواد شیمیایی در کنار باتری چشمی خود داری کنید تا خدایی نکرده حادثه ای رخ ندهد.

دو نکته ای که در نهایت نباید فراموش شود این است که هنگام دشارژ باتری این شیر ها، جانب احتیاط را در نظر بگیرید. نگهداری از این شیر ها بسیار شبیه به مدل های دیگر است اما نکات گفته شده را رعایت کنید.   

اجزای شیر چشمی

اجزای اصلی شیر های چشمی عبارتند از :

  • دهانه شیر چشمی : دهانه این شیر ها مانند تمام مدل های دیگر در بازار یافت می شود. دهانه شیر باید به اندازه ای بزرگ و بلند باشد که بتوانید سنسور ها را داخل آن تعبیه کنید.
  • سنسور های شیر چشمی : این سنسور ها این امکان را برای شما فراهم می کنند که بدون هیچ گونه تماس فیزیکی با شیر بتوانید که از آب استفاده کنید.
  • منبع تغذیه : منبع تغذیه ای که برای این شیر ها در نظر گرفته شده است معمولا باتری یا آداپتور می باشد.
  • بدنه شیر چشمی : بخش اعظمی از شیر را بدنه تشکیل می دهد. این بدنه معمولا از آلیاژ برنج با درصد بسیار ناچیزی از سرب تولید می شود. معمولا برای محافظت بیشتر از شیر روی بدنه آن پوشش هایی را قرار می دهند.
  • کارتریج : این قسمت وظیفه دارد که آب گرم و سرد را مخلوط کند.
  • شیر فلکه الکتریکی : این قسمت از شیر چشمی وظیفه دارد که با دریافت سیگنال سنسور، عمل باز و بسته کردن را بر عهده بگیرد.     

در این مطلب تمام جوانب را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید خرید رضایت بخشی را داشته باشید. در واقع لازم است بدانید که تمام لوازم هایی که تولید می شوند از مزیت ها و معایبی برخوردار می باشند. اما وسیله ای که ساخته می شود باید مزیت های آن انقدر زیاد باشد که بتوان معایب آن را نادیده گرفت. شیر های چشمی روشویی از این قضیه مستثنی نمیباشند و مزیت های آن بسیار بیشتر از معایب آن می باشد. میتوانید این شیر ها را با قیمت بسیار مناسب و عملکردی عالی به صورت اینترنتی خریداری کنید. تا در صرف کردن زمان و هزینه در رفت و آمد تان صرفه جویی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *